سرپرست علوم پزشکی کرمانشاه: کمبود پزشک متخصص مهمترین بحران کرمانشاه است
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین کریم در نشست خبری اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت انقلاب عظیمی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد کرد که کمترین نتیجه آن افزایش قابل توجه رضایتمندی مردم از خدمات درمانی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: عمده‌ترین هدف تحول نظام سلامت تحقق شعار رهبر معظم انقلاب است که فرمودند وزارت بهداشت باید به گونه‌ای عمل کند که بیماران به جز درد و رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند.

کریم اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را ساخت بیمارستان 540 تخت‌خوابی کرمانشاه عنوان کرد و گفت: احداث این بیمارستان موجب ارتقای کیفیت خدمات و ایجاد رشته های فوق تخصصی جدید در دانشگاه علوم پزشکی استان می شود.

وی بازسازی و نوسازی بیمارستان‌های کرمانشاه را اقدامی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: علاوه بر راه‌اندازی کلینیک بیمارستان امام علی (ع) کلینیک بیمارستان امام خمینی (ره) در روزهای آینده به بهره‌برداری می رسد و کلینیک بیمارستان امام رضا(ع) نیز خرداد سال آینده افتتاح می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت داروخانه‌های شبانه‌روزی در تمام بیمارستان‌ها فعال هستند به طوریکه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در داخل بیمارستان انجام می‌شود و نیازی به مراجعه بیمار به داروخانه‌های خارج از بیمارستان به جز در موارد استثنایی نیست.

کریم توریست درمانی را نقطه قوت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت:  کشور عراق و اقلیم کردستان پتانسیل خوبی برای ارتباط بیشتر وجذب بیماران برای معالجه است و وزارت بهداشت باید برای برقراری ارتباط مناسب، استان کرمانشاه را در کانون توجه قرار دهد.

وی ایجاد پایگاه درمانی در کشور عراق را اقدامی سازنده در پذیرش بیماران و درمان آنها در مراکز درمانی استان کرمانشاه دانست و افزود: درصورت خروج عراق از بحران‌های امنیتی فاز نخست این ارتباطات اجرایی می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از ایجاد بسته حمایتی از بیماران خاص و صعب‌العلاج خبر داد و بیان کرد: این بسته حمایتی درحال طراحی است که به‌زودی وارد سیستم وزارتخانه می‌شود و بسیاری از مشکلات این بیماران ازجمله کاهش پرداختی‌ها از این راه مرتفع می شود.

کریم با بیان اینکه استخدام نیروهای جدید از وظایف وزارتخانه محسوب می‌شود افزود: در چند ماه گذشته 215پرستار استخدام شدند و براساس قانون با ارائه مستندات با هرگونه پدیده زیرمیزی پزشکان برخورد می‌شود و سیستم های نظارتی از جمله قوه قضاییه بر این پدیده شوم نظارت می کنند.

وی کمبود پزشک متخصص و فوق ‌تخصص را مهمترین مشکل در نظام درمانی استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: استراتژی کاری دانشگاه علوم پزشکی در جذب هرچه بیشتر نیروهای متخصص برای استان است که در این زمینه رایزنی‌های بسیاری از سوی این دانشگاه به وزارتخانه ابلاغ شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه کمبود نیروی متخصص را بحران درمانی شهرستان‌های استان کرمانشاه دانست و افزود: امسال مشکل پذیرش دانشجویان پزشکی رفع شد و پیش‌بینی می شود در سال آینده چندین رشته تخصصی و فوق تخصصی در استان راه اندازی شود.

کریم با تأکید بر اینکه رسیدگی به بیمارستان شهرستان روانسر در دستور کار قرار دارد خاطرنشان کرد: ساخت همراه‌سرا نیز از وظایف دانشگاه علوم پزشکی محسوب نمی‌شود و خیرین در این اقدام خداپسندانه باید حضور یابند.

وی با اشاره به کمبود فضا در بیمارستان امام رضا(ع) افزود: راه‌اندازی امداد هوایی سبب شد عملیات احداث همراه‌سرا در بیمارستان امام رضا(ع) متوقف شود و احداث همراه سرا در بیمارستان طالقانی یا محمد کرمانشاهی در حال رایزنی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ساخت کلینیک در داخل بیمارستان ها را الزامی دانست و بیان کرد: وجود کلینیک‌های درمانی در داخل بیمارستان‌ها موجب دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر بیماران به خدمات درمانی، ارتقای کیفیت درمانی و آموزشی و نیز عدم تمرکز پزشکان دریک محدوده خاص از جمله پارکینگ شهرداری کرمانشاه می‌شود.

کریم هرگونه فعالیت پزشکان متخصص در محدوده پارکینگ شهرداری استان کرمانشاه را ممنوع اعلام کرد و گفت: پزشکان متخصص و فوق تخصص باید در کلینیک‌های درمانی در بیمارستان‌ها مستقر شوند و از فعالیت‌های غیرقانونی پرهیز کنند.

وی با اشاره به برخورد قاطع با فروشندگان غیر مجاز در سراسر استان کرمانشاه بیان کرد: ارگان‌های نظارتی باید بر فعالیت غیرمجاز برخی فروشندگان دارو نظارت و اعمال قانون کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت بیش از 120هزار دفترچه بیمه صادر شده است افزود: تا قبل از اجرای طرح تحول بیش از 170هزار نفر از هیچگونه خدمات بیمه‌ای برخوردار نبودند این درحال است که از سال گذشته پرداختی در بیمارستان‌های شهری 10درصد و در روستاها 5 درصد اعلام شد.

کریم از ایجاد بسته حمایتی خدمات دندان پزشکی خبر داد و بیان کرد: تا قبل از پایان سال طرح تحول نظام سلامت در بهداشت که خدمات دندان پزشکی بخشی از آن محسوب می شود ایجاد می شود.

وی با انتقاد از کمبود پزشکان متخصص در استان کرمانشاه گفت: یکی از برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم است و لزوم اجرای این طرح نیز تشویق آنها است که در این زمینه  حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم تا 3ماه آینده باید عملیاتی شود.

کریم مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی، سوانح و تصادفات ونیز سرطان را مهمترین  علت مرگ و میر در دنیا  عنوان کرد و گفت:  خود مراقبتی از بحث‌های جدی عصر حاضر است و با پیشگیری از بروز بیماری در دوران کودکی و اصلاح سبک زندگی سلامتی افراد محقق می‌شود.

وی تحت پوشش قرارگرفتن بیمه خدمات دندان پزشکی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: وزارتخانه به شدت در حال پیگیری این موضوع است ویزیت گروهی بیماران امری خلاف مقررات است که درصورت تامین نیروی متخصص کافی این مشکل نیز برطرف می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه طرح پزشک خانواده را طرحی بسیار اساسی دانست و گفت: این طرح تنها در استان‌های شیراز و مازندران به طور کامل اجرا شد و براساس برنامه لیست  روستاها و شهرهای زیر20هزارنفر در استان کرمانشاه کامل شده و تا قبل از پایان سال نیز ساکنان  حاشیه شهر نیز تحت پوشش پزشک خانواده قرا می گیرند.

کریم اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان کرمانشاه را موفق دانست و خاطرنشان کرد: از زمان اجرای طرح تاکنون هیچگونه شکایتی از جانب مردم مطرح نشده است و پیش بینی می شود تا آبان ماه امسال تقسیم پزشکان متخصص در شهرستان‌های استان انجام شود.

وی خواستار انعکاس واقعیت‌های جامعه از طریق رسانه‌ها شد و گفت: داروهای دگزامتازون، مترونیدازول، سفکسیم، سرماخوردگی و آزیترومایسین به ترتیب پرمصرف‌ترین داروها در استان هستند.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com